WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Discussion specifically regarding the "refreshed" TV version of DBZ created in Japan for its 20th anniversary, including individual threads for each episode.

Moderators: Kanzenshuu Staff, General Help

User avatar
Cure Dragon 255
I Live Here
Posts: 3769
Joined: Thu May 03, 2012 5:23 pm

WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Cure Dragon 255 » Fri May 22, 2015 1:06 am

GOD THE ENDING ANIMATION. Its insanely,insultinglylazy.


There is literally no movement in them past the Zarathustra one.

BTW, Z Cune Aoi was an Otaku Bait Parody Anime on Akibaranger, itself a Super Sentai Parody. And the joke was that the opening secuence was Otaku Bait girls were just stills over some effects. I even loved that. And DBZ doesnt even get THAT level of effort.
AnimeMaakuo wrote:
Thu Oct 31, 2019 12:38 am
Enjoy unboxing crap :thumbup:. Your continued support for crap will give us more crap for many years to come! :clap:.
90sDBZ wrote:
Mon Jul 01, 2019 2:44 pm
19 years ago I was rushing home from school to watch DBZ on Cartoon Network, and today I've rushed home from work to watch DBS on Pop. I guess it's true the more things change the more they stay the same. :lol:

User avatar
Lord Beerus
Namekian Warrior
Posts: 20938
Joined: Sat Oct 25, 2014 5:20 pm
Location: A temple on a giant tree
Contact:

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Lord Beerus » Fri May 22, 2015 9:55 am

Laziness in Kai 2.0. is not really that shocking. All of the endings after Dear Zarathustra have some of the laziest ending animation to an anime I've seen in years. I mean, there really is no animation. It's just a slideshow of images, most which are traced from the manga.

User avatar
Vegard Aune
OMG CRAZY REG
Posts: 879
Joined: Tue Feb 27, 2007 12:38 pm
Location: Norway

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Vegard Aune » Fri May 22, 2015 10:47 am

Limited animation in endings isn't exactly uncommon either though. And it's hardly the laziest thing Toei has done either. I mean, just look at the very first ending theme to One Piece; A CGI water-surface, and the completely static silhouettes of the Straw Hat Pirates from the back fading in one after another.. That is the only thing you see for that entire 70 second ending sequence.

User avatar
Cure Dragon 255
I Live Here
Posts: 3769
Joined: Thu May 03, 2012 5:23 pm

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Cure Dragon 255 » Fri May 22, 2015 2:55 pm

I loved that ending to One Piece, and WOW you are right, I guess I just didnt like the aesthetics to the DBZKai endings. I did like the idea and intent behind the DBZKai ending, but early One Piece had the excuse of being an experiment Toei wasnt quite sure would succeed. Sure DBZKai is a failure but still.
AnimeMaakuo wrote:
Thu Oct 31, 2019 12:38 am
Enjoy unboxing crap :thumbup:. Your continued support for crap will give us more crap for many years to come! :clap:.
90sDBZ wrote:
Mon Jul 01, 2019 2:44 pm
19 years ago I was rushing home from school to watch DBZ on Cartoon Network, and today I've rushed home from work to watch DBS on Pop. I guess it's true the more things change the more they stay the same. :lol:

User avatar
Lord Beerus
Namekian Warrior
Posts: 20938
Joined: Sat Oct 25, 2014 5:20 pm
Location: A temple on a giant tree
Contact:

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Lord Beerus » Fri May 22, 2015 4:23 pm

Cure Dragon 255 wrote:I loved that ending to One Piece, and WOW you are right, I guess I just didnt like the aesthetics to the DBZKai endings. I did like the idea and intent behind the DBZKai ending, but early One Piece had the excuse of being an experiment Toei wasnt quite sure would succeed. Sure DBZKai is a failure but still.
The thing is, Dragon Ball Kai wouldn't have been a failure if Toei just continued to actually giving a shit when it came to Majin Boo arc. Although, the laziness from Toei really started to creep in once the Freeza arc began, with them lazily refusing to edit out filler such the Bulma/Ginyu-Frog subplot and the fight between Goku and Freeza still being dragged out in some areas.

User avatar
FortuneSSJ
Born 'n Bred Here
Posts: 5341
Joined: Sat Mar 30, 2013 9:07 pm
Location: Portugal

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by FortuneSSJ » Sun May 24, 2015 12:15 pm

Just be glad they didn't go One Piece route, where there aren't endings anymore.
Instead you have a longer opening. I rather have still frames as a ending then that.

It can still give me awesome feels (One Piece Ending 1, DB Kai Buu Arc ending 4 and 5).
A world without Dragon Ball is just meh.

User avatar
Naruto6583
OMG CRAZY REG
Posts: 931
Joined: Sun Oct 13, 2013 3:08 pm
Location: Pilot Mountain Pinnacle

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Naruto6583 » Mon May 25, 2015 1:52 am

FortuneSSJ wrote:Just be glad they didn't go One Piece route, where there aren't endings anymore.
Instead you have a longer opening. I rather have still frames as a ending then that.

It can still give me awesome feels (One Piece Ending 1, DB Kai Buu Arc ending 4 and 5).
Why would they stop doing endings?
PSN SonGoku325
DeviantArt http://narut6228.deviantart.com/

User avatar
JulieYBM
Namekian Warrior
Posts: 13305
Joined: Mon Jan 16, 2006 10:25 pm
Contact:

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by JulieYBM » Mon May 25, 2015 2:40 am

Naruto6583 wrote:
FortuneSSJ wrote:Just be glad they didn't go One Piece route, where there aren't endings anymore.
Instead you have a longer opening. I rather have still frames as a ending then that.

It can still give me awesome feels (One Piece Ending 1, DB Kai Buu Arc ending 4 and 5).
Why would they stop doing endings?
Avex (the music partner for the series) probably only wanted to promote one new song at a time.
She/Her | Bisexual | Fujoshi | Twitter: JulieYBM

User avatar
Cure Dragon 255
I Live Here
Posts: 3769
Joined: Thu May 03, 2012 5:23 pm

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by Cure Dragon 255 » Wed Jun 03, 2015 9:31 pm

FortuneSSJ wrote:Just be glad they didn't go One Piece route, where there aren't endings anymore.
Instead you have a longer opening. I rather have still frames as a ending then that.

It can still give me awesome feels (One Piece Ending 1, DB Kai Buu Arc ending 4 and 5).
OH GOD PLEASE NO. That's even beyond awful. Now the One Piece openings are insanely boring and bloated and one song stays for months on end. GOD DONT LET THAT HAPPEN TO DRAGON BALL. Thanks for the head cooler Fortune!
AnimeMaakuo wrote:
Thu Oct 31, 2019 12:38 am
Enjoy unboxing crap :thumbup:. Your continued support for crap will give us more crap for many years to come! :clap:.
90sDBZ wrote:
Mon Jul 01, 2019 2:44 pm
19 years ago I was rushing home from school to watch DBZ on Cartoon Network, and today I've rushed home from work to watch DBS on Pop. I guess it's true the more things change the more they stay the same. :lol:

User avatar
FortuneSSJ
Born 'n Bred Here
Posts: 5341
Joined: Sat Mar 30, 2013 9:07 pm
Location: Portugal

Re: WOW! So when did Toei go Z Cune Aoi for the endings.

Post by FortuneSSJ » Sat Jun 06, 2015 4:37 pm

JulieYBM wrote:
Naruto6583 wrote:
FortuneSSJ wrote:Just be glad they didn't go One Piece route, where there aren't endings anymore.
Instead you have a longer opening. I rather have still frames as a ending then that.

It can still give me awesome feels (One Piece Ending 1, DB Kai Buu Arc ending 4 and 5).
Why would they stop doing endings?
Avex (the music partner for the series) probably only wanted to promote one new song at a time.
Money ssems to be the answer,
A world without Dragon Ball is just meh.

Post Reply