Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Discussion regarding the entirety of the franchise in a general (meta) sense, including such aspects as: production, trends, merchandise, fan culture, and more.

Moderators: Kanzenshuu Staff, General Help

User avatar
eledoremassis02
I Live Here
Posts: 3481
Joined: Sat Oct 22, 2011 5:40 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by eledoremassis02 » Tue Feb 02, 2016 1:41 am

sumpter360 wrote:This screenshot comparison confirms it for me. Too bad. I'd love to see the movies with a proper HD release...

http://www.screenshotcomparison.com/comparison/160363
I would say it's smidge better. Maybe this means the HD Dragon Ball Z anime might come from FUNi too? It's 4x3 tho it may be a good thing but I'm expecting the season sets

User avatar
sangofe
Born 'n Bred Here
Posts: 6570
Joined: Sun Feb 15, 2004 3:39 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by sangofe » Tue Feb 02, 2016 7:49 am

sumpter360 wrote:This screenshot comparison confirms it for me. Too bad. I'd love to see the movies with a proper HD release...

http://www.screenshotcomparison.com/comparison/160363
This confirms absolutely nothing. The spanish BD shot looks more grainy, too.

User avatar
Baggie_Saiyan
Namekian Warrior
Posts: 10266
Joined: Sat Mar 30, 2013 5:22 pm
Location: Atlantis.

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Baggie_Saiyan » Tue Feb 02, 2016 9:03 am

Yeah the FUNi one looks slightly blurred. Not a huge fan of the movies so I'll stick with FUNi's.

User avatar
coola
I Live Here
Posts: 2964
Joined: Tue May 15, 2007 7:33 am
Location: Poland

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by coola » Tue Feb 02, 2016 10:25 am

Interesting release, already own Movies, but might get these too :)
My Twitter: @kamil198811
Bulma fan
Thanks to Discotek:
Magic Knight Rayearth get DVD release in 2015 and Blu-Ray release on 2016
Saint Seiya: The Lost Canvas get DVD release in 2015

User avatar
Hellspawn28
Namekian Warrior
Posts: 14017
Joined: Mon Sep 07, 2009 9:50 pm
Location: Maryland, USA

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Hellspawn28 » Tue Feb 02, 2016 11:01 am

So are these Blu-Ray came from Toei or did the company Spain work on these themselves?
PS4 username: Guyver_Spawn_27
MAL Profile: http://myanimelist.net/profile/Hellspawn28
Steam: http://steamcommunity.com/id/GS27/

kei17
I Live Here
Posts: 4013
Joined: Wed Dec 05, 2007 9:23 am

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by kei17 » Tue Feb 02, 2016 12:23 pm

sangofe wrote:
sumpter360 wrote:This screenshot comparison confirms it for me. Too bad. I'd love to see the movies with a proper HD release...
http://www.screenshotcomparison.com/comparison/160363
This confirms absolutely nothing. The spanish BD shot looks more grainy, too.
The comparison does confirm that this release is sourced from FUNi's remaster, though. Framing cannot unerringly match that of other transfers by coincidence. Also, the grain you're talking about actually is mosquito noise that comes from jpeg compression.

User avatar
shinmaru
OMG CRAZY REG
Posts: 839
Joined: Tue Oct 24, 2006 12:41 am
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by shinmaru » Tue Feb 02, 2016 1:18 pm

Interesting, I might get these if they are good

User avatar
Bardo117
OMG CRAZY REG
Posts: 977
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:03 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Bardo117 » Tue Feb 02, 2016 2:52 pm

Does it come with the Mexican Spanish dub lol
El Conejo Malo

UltimateHammerBro
Advanced Regular
Posts: 1214
Joined: Thu Aug 01, 2013 11:50 am
Location: Spain

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by UltimateHammerBro » Tue Feb 02, 2016 2:58 pm

Bardo117 wrote:Does it come with the Mexican Spanish dub lol
No, it doesn't.
I'm a webcomic artist! Check out http://tapastic.com/series/Hearts

User avatar
Bardo117
OMG CRAZY REG
Posts: 977
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:03 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Bardo117 » Tue Feb 02, 2016 2:59 pm

Why the hell doesn't Mexico release anything smh
El Conejo Malo

User avatar
gregoryluis09
Beyond Newbie
Posts: 202
Joined: Fri Jul 18, 2014 5:32 pm
Location: Brazil

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by gregoryluis09 » Tue Feb 02, 2016 3:54 pm

Even Spain is getting a Blu-Ray release while Brazil doesn't get even a decent DVD release.

User avatar
Kojiro Sasaki
Banned
Posts: 543
Joined: Sat Dec 15, 2012 9:38 am
Location: Poland

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Kojiro Sasaki » Tue Feb 02, 2016 4:55 pm

Image

Dead Zone (Return My Gohan) in 4:3?

User avatar
Cure Dragon 255
I Live Here
Posts: 3735
Joined: Thu May 03, 2012 5:23 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Cure Dragon 255 » Tue Feb 02, 2016 6:34 pm

Bardo117 wrote:Why the hell doesn't Mexico release anything smh

According to some TV Media sites, Toei will give TV Stations in Latin America access to a newly remastered DBZ, but its only on tv. Sucks to be in Latin America.
AnimeMaakuo wrote:
Thu Oct 31, 2019 12:38 am
Enjoy unboxing crap :thumbup:. Your continued support for crap will give us more crap for many years to come! :clap:.
90sDBZ wrote:
Mon Jul 01, 2019 2:44 pm
19 years ago I was rushing home from school to watch DBZ on Cartoon Network, and today I've rushed home from work to watch DBS on Pop. I guess it's true the more things change the more they stay the same. :lol:

User avatar
successoroffate
OMG CRAZY REG
Posts: 906
Joined: Thu Jul 03, 2014 8:10 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by successoroffate » Tue Feb 02, 2016 7:07 pm

Bardo117 wrote:Why the hell doesn't Mexico release anything smh
I don't think they have the money to cover for production of Blu Rays...
Big Green: Do whateveryoulike, Ghos
Broly: haha He calls me a goohst, but IMMMD DA DEVVVVAAALLL! RAHAHAHAHA!
-----
Trunks: "Dhe computer selffishy intesnafiy dosuementos."
Android 13: Yum Boy
-----
Vegeta: The Legendary Warrior of SpaZe.

User avatar
danielsan_190196
Beyond Newbie
Posts: 180
Joined: Sat Jul 05, 2014 12:50 pm
Location: Buenos Aires, Argentina

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by danielsan_190196 » Tue Feb 02, 2016 7:58 pm

Cure Dragon 255 wrote:
Bardo117 wrote:Why the hell doesn't Mexico release anything smh

According to some TV Media sites, Toei will give TV Stations in Latin America access to a newly remastered DBZ, but its only on tv. Sucks to be in Latin America.
It's only my opinion, but I think Latin American companies don't see this region as a profitable market, because...you know...piracy is a big problem here.

User avatar
Cure Dragon 255
I Live Here
Posts: 3735
Joined: Thu May 03, 2012 5:23 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Cure Dragon 255 » Tue Feb 02, 2016 8:33 pm

No, its just that Toei shits on us because they can. BoG and RF did gangbusters in Latin America, despite all that piracy. But actually releasing the show and redub One Piece?Noooooooooooooooooooo.

God I really hate Toei.
AnimeMaakuo wrote:
Thu Oct 31, 2019 12:38 am
Enjoy unboxing crap :thumbup:. Your continued support for crap will give us more crap for many years to come! :clap:.
90sDBZ wrote:
Mon Jul 01, 2019 2:44 pm
19 years ago I was rushing home from school to watch DBZ on Cartoon Network, and today I've rushed home from work to watch DBS on Pop. I guess it's true the more things change the more they stay the same. :lol:

User avatar
Metalwario64
Born 'n Bred Here
Posts: 6097
Joined: Thu Feb 07, 2008 1:02 am
Location: Namek

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Metalwario64 » Tue Feb 02, 2016 8:39 pm

kei17 wrote:
sangofe wrote:
sumpter360 wrote:This screenshot comparison confirms it for me. Too bad. I'd love to see the movies with a proper HD release...
http://www.screenshotcomparison.com/comparison/160363
This confirms absolutely nothing. The spanish BD shot looks more grainy, too.
The comparison does confirm that this release is sourced from FUNi's remaster, though. Framing cannot unerringly match that of other transfers by coincidence. Also, the grain you're talking about actually is mosquito noise that comes from jpeg compression.
Yeah, I was going to point out that it's just compression. Crazy enough, the colors are actually brighter! If that's how the colors actually look, then movie 6 is screwed.
Kojiro Sasaki wrote:Image

Dead Zone (Return My Gohan) in 4:3?
That's looks like a cel (when FUNimation released the Double Features, they posted lots of cels from the films onto Amazon for whatever reason, and this looks like one of them), and the shot seems to be to show how Blu-ray has a higher resolution.
"Kenshi is sitting down right now drawing his mutated spaghetti monsters thinking he's the shit..."--Neptune Kai
"90% of you here don't even know what you're talking about (there are a few that do). But the things you say about these releases are nonsense and just plain dumb. Like you Metalwario64"--final_flash

User avatar
NitroEX
I'm pretty cozy, here...
Posts: 1506
Joined: Sun Dec 04, 2011 10:21 am
Location: Not America

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by NitroEX » Tue Feb 02, 2016 9:02 pm

Whoever is doing the box art... great job!

Love the inclusion of the classic art.

User avatar
Tanooki Kuribo
I Live Here
Posts: 4563
Joined: Wed Sep 08, 2004 12:23 am
Location: Manhattan, New York
Contact:

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by Tanooki Kuribo » Wed Feb 03, 2016 2:23 am

How can you say this looks better then anything? It's not a "real" screen shot. It's just a tiny image of a screen shot.

User avatar
sangofe
Born 'n Bred Here
Posts: 6570
Joined: Sun Feb 15, 2004 3:39 pm

Re: Spain: DBZ movies will be released on Blu-Ray

Post by sangofe » Wed Feb 03, 2016 3:35 pm

kei17 wrote:
sangofe wrote:
sumpter360 wrote:This screenshot comparison confirms it for me. Too bad. I'd love to see the movies with a proper HD release...
http://www.screenshotcomparison.com/comparison/160363
This confirms absolutely nothing. The spanish BD shot looks more grainy, too.
The comparison does confirm that this release is sourced from FUNi's remaster, though. Framing cannot unerringly match that of other transfers by coincidence. Also, the grain you're talking about actually is mosquito noise that comes from jpeg compression.
Right, so it might actually be the very same thing, or at least source?

Post Reply